Wat heeft dat per product gekost?
| x €1.000 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Omschrijving | Actuele | Realisatie | Nominale Begroting 2022 | Actuele | Realisatie 2022 | Verschil actueel/ | Begroting 2023 | |
Baten | ||||||||
07 | Onderwijs | |||||||
6144 | Onderwijsachterstandenbeleid | 14.579 | 14.892 | 13.270 | 13.270 | 17.507 | 4.237 | 13.270 |
6145 | Gelijke kansen | 320 | 428 | 320 | 320 | 964 | 644 | 320 |
07 | Onderwijs | |||||||
6148 | Passende Plek | 2.902 | 3.090 | 2.902 | 2.902 | 3.544 | 642 | 2.902 |
Totaal Baten | 17.801 | 18.410 | 16.493 | 16.493 | 22.015 | 5.522 | 16.493 | |
Lasten | ||||||||
07 | Onderwijs | |||||||
6144 | Onderwijsachterstandenbeleid | 20.152 | 20.523 | 19.317 | 17.880 | 19.121 | -1.240 | 19.929 |
6145 | Gelijke kansen | 2.126 | 1.313 | 1.784 | 1.819 | 2.219 | -400 | 1.882 |
07 | Onderwijs | |||||||
6146 | Soepele overgangen | 290 | 301 | 292 | 299 | 308 | -9 | 323 |
07 | Onderwijs | |||||||
6139 | Bibliotheek | 14.477 | 14.575 | 14.495 | 14.972 | 15.225 | -253 | 16.323 |
6147 | Talentontwikkeling | 4.947 | 4.744 | 5.049 | 5.197 | 4.858 | 339 | 5.594 |
07 | Onderwijs | |||||||
6128 | Leerlingenvervoer | 5.719 | 5.815 | 5.038 | 5.380 | 5.719 | -339 | 5.662 |
6148 | Passende Plek | 9.676 | 9.213 | 9.280 | 9.848 | 10.864 | -1.016 | 10.042 |
Totaal Lasten | 57.385 | 56.483 | 55.255 | 55.395 | 58.313 | -2.918 | 59.756 | |
Saldo baten en lasten | -39.584 | -38.074 | -38.762 | -38.902 | -36.298 | 2.605 | -43.263 | |
Mutatie reserves | ||||||||
Toevoeging reserves | 0 | 0 | 0 | 1.600 | 1.600 | 0 | 0 | |
Onttrekking reserves | 2 | 0 | 2 | 446 | 944 | 498 | 2 | |
Saldo na mutaties reserves | -39.583 | -38.074 | -38.761 | -40.057 | -36.954 | 3.103 | -43.262 |
Investeringen
Subsidies
x € 1.000 | ||||||
Subsidie- | Omschrijving Subsidiedoelstelling | Begroting 2022 | Realisatie 2022 | Verschil | ||
Uitvoering Voorschoolse Educatie | De startpositie van jonge kinderen verbeteren die het risico lopen op een achterstand in (taal)ontwikkeling door middel van o.a. Voorschoolse Educatie. | 10.000 | 9.919 | 81 | ||
Uitvoering Voorschoolse Educatie plus | De startpositie van jonge kinderen verbeteren die het risico lopen op een achterstand in (taal)ontwikkeling door middel van de uitvoering van voorschoolse educatie plus | 900 | 900 | 0 | ||
Transitieregeling Voorschoolse educatie | Het subsidieplafond voor de transitieregeling voorschoolse educatie | 1.500 | 764 | 736 | ||
Versterken van taal | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Cognitie 0-12. Dit door middel van de inzet van Vroegschoolse educatie, Professionalisering van professionals op de vroegschool, Ouderbetrokkenheid op de vr | 3.800 | 4.181 | -381 | ||
Versterken van taal: Brede school Academie (BSA) | De subsidie is tijdelijk beschikbaar voor 2021 en 2022 met als doel het borgen van activiteiten voor hogere taalprestaties en bredere maatschappelijke ontwikkeling in het onderwijsaanbod. Voor leerlingen met een taalachterstand en talentvolle leerlin | 300 | 154 | 146 | ||
Verkeersexamen in de wijken | Resultaat Verkeersveiligheid PO groep 7/8 afsluiten met theoretisch en praktisch examen | 31 | 0 | 31 | ||
Internationale Schakel Klassen (ISK): taal onderwijs voor nieuwkomers (VO) van 12 t/m 18 jaar | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Cognitie 12-23 | 95 | 94 | 1 | ||
Taalschool: taalonderwijs voor nieuwkomers van 4 t/m 12 jaar | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Cognitie 0-12. Dit door middel van de voorziening de Taalschool waar nieuwkomers (leerlingen in het PO) de Nederlandse taal leren | 900 | 617 | 283 | ||
Huisvesting voor uitvoering voorschoolse educatie | Huisvesting voor het uitvoeren van voorschoolse educatie in een voorschoolse educatie lokaal/ruimte. De te bereiken doelgroep is Utrechtse doelgroeppeuters | 800 | 770 | 30 | ||
Onderwijs Ondersteunende Activiteiten | Kinderen en jongeren kunnen gebruik maken van een samenhangend aanbod van talentontwikkeling, ouderbetrokkenheid en pedagogische aanpak/burgerschap dat door een derde partij in samenwerking met de school wordt aangeboden. | 87 | 0 | 87 | ||
Onderwijs ondersteuning talentontwikkeling | Kinderen en jongeren kunnen gebruik maken van een samenhangend aanbod van talentontwikkeling, ouderbetrokkenheid en pedagogische aanpak/burgerschap dat door een derde partij in samenwerking met de school wordt aangeboden. | 36 | 0 | 36 | ||
Kwaliteitsverbetering REG | Kwaliteitsverbetering REG | 550 | 523 | 27 | ||
NPOnderwijs | Nationaal Programma Onderwijs | 1.900 | 647 | 1.253 | ||
Totaal | Prestatiedoelstelling 1.1.1 | Vroeg signaleren en bieden van (preventief) aanbod vanaf 0 jaar | 20.899 | 18.569 | 2.330 | |
Overgang PO naar VO | Het realiseren van de beoogde effecten conform Goed onderwijs voor elk kind, binnen het thema Schoolloopbaan 12-23. | 222 | 220 | 2 | ||
Totaal | Prestatiedoelstelling 1.1.2 | Zorgen voor soepele overgangen | 222 | 220 | 2 | |
Bibliotheek Utrecht | De Bibliotheek Utrecht laagdrempelig bereikbaar, toegankelijk en aantrekkelijk houden | 14.818 | 14.943 | -125 | ||
Burgerschap PO | Vredeseducatie | 31 | 17 | 14 | ||
Burgerschap VO | Vredeseducatie en Homo-emancipatie LHTB | 16 | 0 | 16 | ||
Cultuureducatie (onderwijs) | Kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs in contact brengen met een breed aanbod van kunst en cultuur in en rondom de school. De scholen stimuleren om planmatig hun onderwijs cultuureducatie vorm te geven. | 1.872 | 1.835 | 37 | ||
Talentontwikkeling en combinatiefuncties brede school primair onderwijs | Combinatiefuncties onderwijs, activiteiten brede talentontwikkeling en programma Brede Scholen | 1.431 | 1.594 | -163 | ||
Talentontwikkeling voortgezet onderwijs | Activiteiten voor brede talentontwikkeling in het voortgezet onderwijs. | 787 | 742 | 45 | ||
Combinatiefuncties brede school voortgezet onderwijs | Inzet van een combinatiefunctionaris die zorg draagt voor de organisatie van activiteiten in lijn met de visie Brede School VO, zodat leerlingen deelnemen aan talentontwikkelingsactiviteiten op het gebied van bijv. sport, kunst en cultuur. | 383 | 383 | 0 | ||
Totaal | Prestatiedoelstelling 1.1.3 | Stimuleren van brede talentontwikkeling en zorgdragen voor toegankelijk aanbod | 19.338 | 19.514 | -176 | |
Ondersteuning peuter bij overgang naar primair onderwijs | Coördinatie van het onderdeel 0-4 jaar binnen zorgplatform en bieden van ambulante begeleiding gericht op een vloeiende overgang van kinderen van voorschoolse voorziening naar het primair (speciaal) onderwijs | 433 | 393 | 40 | ||
OPDC School | Voorziening waar overbelaste jongeren met meervoudige problematiek die dreigen uit te vallen op school worden versterkt in hun gedragsrepertoire en duurzaam teruggeleid naar de school van herkomst, of doorgeleid naar een andere passende school, of na | 639 | 639 | 0 | ||
VSV Regionaal | Schoolverzuim en -uitval terugdringen waardoor leerlingen de kans krijgen hun schoolloopbaan zo soepel mogelijk te doorlopen en daarmee het perspectief op het behalen van een startkwalificatie vergroten. | 600 | 526 | 74 | ||
VSV stad inclusief loopbaanoriëntatie PO-VO en overgang VO-MBO | Schoolverzuim en -uitval terugdringen waardoor leerlingen de kans krijgen hun schoolloopbaan zo soepel mogelijk te doorlopen en daarmee het perspectief op het behalen van een startkwalificatie vergroten. | 278 | 278 | 0 | ||
Schoolmaatschappelijk werk PO (subsidietender Buurtteam Jeugd) | Leerlingen ondersteunen bij achterstanden in hun ontwikkeling op school (Buurtteams) | 1.367 | 1.367 | 0 | ||
Schoolmaatschappelijk werk VO (subsidietender Buurtteam Jeugd) | Leerlingen ondersteunen bij achterstanden in hun ontwikkeling op school (Buurtteams) | 922 | 922 | 0 | ||
Totaal | Prestatiedoelstelling 1.1.4 | Organiseren van extra ondersteuning en aanbod waar nodig | 4.239 | 4.125 | 114 | |
Totaal | Subsidiedoelstelling | 44.698 | 42.428 | 2.270 |