2. In Utrecht kan iedereen meedoen en als inwoners het niet zelfstandig kunnen krijgen zij daarbij de zorg en ondersteuning dichtbij en op maat

2.2 Utrechters krijgen de zorg en ondersteuning passend bij hun vraag zodat zij (weer) mee kunnen doen aan het dagelijks leven

P2.2.1 Een toegankelijk en passend aanbod van aanvullende zorg en voorzieningen voor Utrechters die dit nodig hebben

In de hulp bij het huishouden zijn verschillende transitiemomenten geweest voor cliënten en hulpen om te zorgen dat er wijkgericht gewerkt kan worden. Ook is er gewerkt aan het opstellen van een nieuw toegangsproces en wachtlijstbeheer per 2023. Samen met de aanbieders zijn ook interventies verkend om de wachtlijst terug te dringen, zo zijn er met het Werkgevers Service Punt ambities opgesteld om hulpen uit verschillende doelgroepen te werven.

We hebben op het gebied van hulpmiddelen in een actieteam meegedacht over twee landelijke convenanten en hebben de afspraken hieruit geïmplementeerd in de nieuwe contracten. Ook zijn we begonnen met het meten van cliënttevredenheid door middel van Ervaringwijzer.

In 2022 hebben we met 21 gemeenten in de regio en de provincie gewerkt aan de gezamenlijke aanbesteding van het sociaal recreatief Wmo-vervoer. In januari 2023 is de raad hierover geïnformeerd.

Op het gebied van activering hebben partijen gewerkt aan hun zichtbaarheid op de website van Jekuntmeer.nl en door naar hun doelgroepen informatie uit te reiken onder andere door te flyeren. Daarnaast zijn er diverse werkgroepen opgestart waar de ADSU-partijen elkaar goed kunnen vinden en waarin zij werken aan de doelstellingen van hetconvenant. Zo is de FUIF (Fantastisch Utrecht Inclusief Festival) georganiseerd, wat door de cliënten als groot succes werd ervaren.

Op het gebied van individuele begeleiding is er een ambitiedocument opgesteld en besproken met alle aanbieders van Individuele Begeleiding. Hierin is de ambitie om te innoveren en hiermee te werken aan het gebrek aan capaciteit vastgelegd. Ook is er gewerkt aan de samenwerking tussen de aanbieders door middel van een appgroep met contactpersonen om van elkaar te kunnen leren op het gebied van intakes en innovatie. Ook is het programma Thuis in je wijk ontwikkeld waarvoor er een stedelijke bijeenkomst is geweest en nu werkgroepen zijn gestart in de individuele wijken.

Corona
De coronamaatregelen die in 2022 nog van toepassing waren hadden geen wezenlijke gevolgen voor de uitvoering van dit programma.

Deze pagina is gebouwd op 03/12/2024 17:16:34 met de export van 06/19/2023 09:24:48